Our Wonderful Nature

Aquest cap de setmana he anat amb el Mario i l’Albert a Artfutura. Allà hem vist una gran quantitat de curts fets en animació 3D. Alguns d’ells eren autèntiques paranoies, però n’hi ha uns quants que em van agradar molt.

Durant aquesta setmana, igual que vaig fer l’any passat, publicaré alguns dels videos que més m’han agradat. El que més m’ha agradat és Our Wonderful Nature fet per tomer Eshed, un petit documental sobre la reproducció de les mussaranyes.

No té desperdici! ;-)

WALL•E

Avui s’estrena WALL•E, la última pel·lícula de Pixar. Segurament tots haureu vist algun trailer o algun anunci per tant, no crec que fagi falta que expliqui res sobre l’argument.

El que si que faré, serà comentar algunes curiositats que he llegit a la Wikipedia:

  • WALL·E són les sigles de “Waste Allocation Load Lifters Earth-Class” (en idioma anglès, “Aixecadors de Càrrega de Residus Classe-terrestre”).
  • Quan WALL·E acaba de recarregar-se a través de les seves cel·les solars se sent el mateix so que quan s’encén una computadora MAC.
  • Steve Jobs apareix en els crèdits al final de la pel·lícula, en la part d’agraïments.
  • En la versió en anglès, la veu del robot AUTO és la veu que per defecte tenen les computadores MAC en el seu programari MacInTalk.
  • Quan WALL-E insereix el video casette (VHS) en l’aparell per veure la pel·lícula Hello, Dolly!, es veu que usa un iPod per veure la imatge i a més li posa una lupa perquè es vegi mes a prop.
  • A la pel·lícula Star Wars apareix WALL·E entre els robots que han segrestat R2-D2 i C3P-O, el qual se surt a veure’ls quan aquests arriben.
  • Els sons de WALL·E i del RD-D2 han estat fets pel mateix autor, en Ben Burtt.

Evidentment faig referència a les curiositats més geek que hi ha, però què us esperàveu? :-P

Una última curiositat que no posa a la wikipedia és que el robot EVE que surt a la pel·lícula està dissenyat pel Jonathan Ive, el dissenyador de l’iMac, l’iPod i l’iPhone entre d’altres productes.

Aquesta nit l’aniré a veure i estic segur que no em decebrà ^^

Big Buck Bunny

Fa un parell d’anys la Blender Foundation va presentar la primera pel·lícula amb llicència Creative Commons, Elephants Dream. Doncs bé, ara han presentat un segon curtmetratge anomenat Big Buck Bunny, que tracta d’un conill enorme que s’ha d’enfrentar a un grup de 3 esquirols que no paren de molestar-lo.

Té trossos bastant divertits i a part fan una molt clara al·lusió a un dels millors curts que ha fet mai Pixar: For The Birds. Té uns gràfics genials i una animació molt ben aconseguida.

Us recomano que per veure’l us el descarregueu i el veieu en bona qualitat, perquè guanya molt. Així i tot, si no us el voleu descarregar, us poso un enllaç a Vimeo i al YouTube.

El curt es pot descarregar en multitud de formats entre els que s’inclou mp4, H.264 o OGG. També està en moltes resolucions diferents, fins i tot en format iPhone i PSP. També es pot descarregar la ISO del DVD o la Banda Sonora.

Codehunters

Aquesta setmana ha estat curta gràcies al pont, que he desaparegut. A causa d’això, no vaig pensar en posar el 3r curt dels que vaig veure a artfutura i per tant, el posaré avui. El títol d’aquest curt és Codehunters.

Al contrari que els altres dos, aquest no és espanyol però la qualitat gràfica del curt és molt bona i em va agradar bastant tot i ser bastant curt. Ha estat creat per la MTV d’Asia i és la intro del que crec (i espero) que serà una nova serie.

Com que el que vaig trobar al youtube tenia una qualitat molt dolenta, l’he penjat al servidor amb una qualitat bastant més bona.

[MEDIA=3]

La Mendiga y las Bolsas (Homeless)

Aquesta setmana la temàtica és de curts d’animació. N’estic trobant menys dels que m’hauria agradat trobar, però així i tot encara n’he trobat alguns de molt bons.

El que toca avui és La Mendiga y las Bolsas fet també per un espanyol, Eduardo Suazo. Aquest no és d’humor com el de Tadeo Jones, però està molt ben fet. Em va sorprendre molt la qualitat gràfica del curt.


El mateix autor s’ha ocupat de tot el procés, que ha durat un any, des de la redacció del guió fins a la producció final.